זה הזמן לחזק ולהתחזק!

הקיץ מאחורינו, הסתיו כבר פה ובעצם המחלות הלכו ונשכחו במשך תקופת הקיץ ועימן גם הצורך ללכת ולחפש דרכים אחרות כדי להבריא. כולם יצאו לחופשה, גם המחלה וגם הביקורים אצל רופאים. מאחר שההתעסקות במחלה מחלישה גם נפשית וגם פיזית, לקחה המחלה פסק זמן מבחינה רגשית.
בעצם, עכשיו זה הזמן “להכין את גופנו לחורף”, לחזק את המערכות שנחלשו עקב נטילה ממושכת של תרופות וביניהן המערכת החיסונית, מערכת העיכול ומערכת השתן.

זה הזמן לגייס עזרה מבעוד מועד.

מזון: כדאי להפחית במאכלים שמגבירים את היווצרות הליחה. עכשיו הזמן להתחיל להתרגל לתחליפי חלב למיניהם ולעזוב את מוצרי החלב המתוקים שבזמן מחלה מפריעים להבראה. גם ה”במבה” העשויה מבוטנים גורמת לליחה. אכילת יוגורט לעומתם, מונעת שלשולים הנגרמים מטיפול אנטיביוטי.

בעלי מקצוע: ניתן בשלב זה להתייעץ עם נטורופט לגבי תוספי מזון המתאימים לכם או הומיאופת שיתאים תרופה לצרכים המיוחדים לכם.

למי שעייף מלקחת תרופות, טיפול רפלקסולוגי יכול לעזור לחיזוק המערכת החיסונית וניקוי רעלים שהצטברו בגוף. פרחי באך שימושיים להורדת הלחץ בזמן המחלה או אחריה, תוך טיפול בגוף הרגשי, שאינו ניתן להפרדה מהגוף הפיזי. אפשר גם להתחבר לאנרגיה הנהדרת של הרייקי וכך תוכלו לטפל בעצמכם ובבני משפחתכם.

לקראת סוף תקופת החורף פונים אלי הרבה הורים לילדים קטנים כמו גם מבוגרים ומבקשים עזרה: מה עושים כשאנטיביוטיקה נהפכת לשותף פעיל בחיים? יש מבוגרים וגם ילדים שמקבלים אנטיביוטיקה כ”טיפול מונע”…

הסוג הרגיל לא עובד, אז נכנסים לפעולה “התותחים הכבדים”. נוטלים אותם בחוסר ברירה כי הגוף כבר נכנס לסחרור בתוך החולי. מרגישים עייפים ומיואשים. לטיפול אנטיביוטי השפעות שליליות: בחילות, שלשולים, כאבי בטן, פטרת וגינאלית, חולשה כללית. תופעות אלו נגרמות בעיקר כתוצאה מהרס החיידקים “הידידותיים” במערכת העיכול. לא ארחיב פה על נזקי האנטיביוטיקה אבל כדאי לקרוא את המאמר של צבי עצמון מתוך חוברת “גלילאו” (גיליון 7-1994) שבו הוא מפרט על העמידות של החיידקים לגבי התרופות שאנחנו נוטלים ומשאיר אותן לא רלוונטיות.

אך, הכי חשוב בעיניי, זה לזהות את הסימן הראשון של המחלה (אצלכם או אצל ילדכם), כמו חוסר שקט, עייפות ועצבנות, וזאת לפני שהיא מתפתחת לממדים גדולים. זה דורש המון מודעות לעצמכם ולסביבתכם. לא להגיד “זה יעבור….”.

עם הופעת הסימן הראשון. אני שומעת הרבה אנשים שאומרים “אני מרגיש שמתפתח אצלי משהו…”! הגוף מדבר אלינו, מאותת לנו, מתחנן לתשומת לב, אבל אנחנו כל כך עסוקים בדברים שוליים אחרים שבסוף הוא משכיב אותנו כי לא הקשבנו לו. אם נהיה קשובים לגופנו וגם לילדינו ובסימן הראשון נחזק את הגוף על ידי טיפול, או נטילת ויטמינים (במיוחד ויטמין C), אפשר למנוע את המחלה, או התפרצותה תהיה הרבה יותר קלה. הרי אנחנו לא אוהבים להיות חולים !!! או שמא כן…

לא נחכה לחורף. נתחיל כבר עתה, לאט לאט, לחזק את עצמנו גופנית וגם נפשית, ונראה שנעבור את החורף יותר בקלות.

אודות הדר אליאש