10,000 צעדים לאושר

10,000 צעדים הוא מספר מפתח וקסום שהמומחים בעניין טוענים שעלינו להגיע אליו בכל יום, על מנת לשמור על בריאותינו.
התייעצתי עם "ד"ר גוגל" ותמצתתי בשבילכם מאין הגיע מספר מופלא זה ולמה הוא חשוב:
לפי ד"ר איתי זיו וד"ר סיגלית דסה-שלומוב "הכל התחיל בערך בשנות ה-60 – ביפן הרחוקה. הפדומטרים (מדי צעדים) הראשונים נמכרו תחת השם mano-kei (בתרגום חופשי: "מונה עשרת אלפים צעדים"). מסיבה כלשהי, המספר הזה נחרט בזיכרון. כעת, 60 שנה מאוחר יותר – אנו עדיין מנסים להשיג את היעד הזה ו"רודפים" אחרי המטרה: 10,000 צעדים."
מחקרו של ד"ר יאשירו הטאנו מראה בברור כי יש להגיע ל 10,000 צעדים ביום, על מנת להיות בריאים. הארגון האמריקניShape up America ערך מדידות ומחקרים והגיע למסקנה ש-10,000 צעדים ביום זה כל מה שאתה צריך על מנת לשמור על בריאותינו. בשנים האחרונות ממליצים ארגוני הבריאות העולמיים לאוכלוסייה הרחבה, לבצע פעילות גופנית בכלל והליכה – בפרט על בסיס יומיומי קבוע כדי להבטיח בריאות תקינה.
כמרפאה הוליסטית, אני מאמינה שלא ניתן להפריד בין גוף, נפש ורוח. לכן, עלינו לאזן את הפעילויות שלנו על מנת להיות מאוזנים בשלושת הגופים הללו, וכשהם יעבדו במקשה אחת נוכל לחיות חיים בריאים ומאושרים.
אני משתדלת לצעוד כל בוקר מהבית שלי דרך "שביל אוהד" הקסום ובחזרה לביתי. 50 דקות של הליכה ולפעמים ריצה קלה.
אספתי בשבילכם מניסיוני כמה נקודות חשובות לצועד המתחיל ולא בהכרח בסדר חשיבות:
יש להבין את חשיבות ההליכה ולקיים שיכנוע פנימי עד שזה יהפוך לחלק אינטגרלי מחייכם. בהתחלה תזייפו שאתם נהנים בסוף אולי זה יקרה…. אני אישית עדיין בעניין זיוף ההנאה ☹
תתחייבו לעצמכם להתמיד במשך 21 יום ברצף! אם לא הצלחתם לעמוד ברצף תתחילו את הספירה מחדש. בסוף לא תוכלו ללא הליכה כי זה כבר יהפוך לחלק מחייכם…
תבחרו את השעה שמתאימה לכם, ישנם אנשי בוקר וישנם אנשי ערב.
תחליטו איפה יותר נעים לכם ללכת, בשבילים, במדרכות או אפילו בחדר הכושר.
תשתמשו במד צעדים. הוא מאוד חשוב כי הוא כל הזמן "מציב לכם מראה" כמה צעדים עשיתם ומעודד אותכם לעמוד ביעדים שהצבתם לעצמכם. ישנם מדי צעדים פשוטים מאוד, ישנם כאלה בצורת שעון יד ואפילו קיימים יישומונים המתאימים לטלפון הנייד. רק שיחד אתו אנחנו מוסיפים לעצמינו הרבה קרינה….
קנו בגדי ספורט ונעלי הליכה מתאימים. ברגע שאתם לובשים אותם המוח כבר יעודד אותכם לצאת לדרך! בקניית הציוד הנדרש הקשיבו למומחים ולחברים אבל בסוף היו אמיצים וקנו רק מה שנוח לכם!
שנו לפעמים מסלולים וגוונו את סוג ההליכה. כך אתם מאתגרים את המוח והצעידה הופכת יעילה יותר.
להזיע זה מצויין! לפי הרמב"ם ההזעה היא המדד הכי טוב שהגוף שלנו עובד כמו שצריך.
ההליכה היא זמן מצויין להיות אתם עם עצמכם, תתבוננו פנימה, תתכננו את יומכם, תפתרו בעיות שמעסיקות אתכם.
בסוף ההליכה, חשוב מאוד לבצע תרגילי שחרור בסיסיים על ידי מתיחות.

התמונה שמצורפת למאמר היא חלק מהנופים שאני פוגשת כל בוקר, מרחיב את הלב ומעודד עוד ועוד לצאת כל בוקר לדרך.
אני מחכה לכם בשביל.
מאחלת לכולנו ימים של בריאות ואושר,
בברכה ובאהבה,
סנדרה

אודות הדר אליאש